Nyårslöften

Jag ska snart återvända hem till min egen grotta. Där jag har min egen livsrutin som dessutom behöver en makeover. Hälsosammare livsstil blir ett bra nyårslöfte.

Varje år har jag lovat samma sak och det är bara ett år jag har kunnat hålla det. År 2005. Jag brukar alltid dra den valsen, som säkert så många andra, att detta är året då jag ska gå ner i vikt eller lyckas bli smalare. Bullshit, vaddå bli smalare och vaddå gå ner i vikt. All medvetna männsikor vet att det handlar inte om vad man väger. Så i år, ska jag inte satsa på att gå ner i vikt eller bli smalare utan satsa på ett sundare leverne.
År 2005 var det året jag var som allra piggast, gladast och hade mina roligaste dagar. Det var underbart att orka med livet igen. Orka göra saker och inte bara kolla på tv eller vara hemma.

Jag ska leva år 2005 igen. Jag ska orka ta vara på mitt liv. Detta är mitt nyårslöfte.

image2

Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0