GEBO

image155

Gaah, vad jag har haft en skön helg. Det var RixFM festival i Jönköping, där var jag inte. Det var marknad och sommartorg med öltält i vimmerby, där var jag inte. Jag har legat heeela helgen och glassat i solen i Gebo och i  Rimforsa. Ja, Rimforsa, bara några mil från åtvidaberg. Jag återkommer till det.

Åh Gebo. På fredagen var jag på jobbintervjun som gick bra. Hon hade slarvat bort mina papper och fick anteckna när jag återberättade min historia. Japp jag fick jobbet, nu ska bara min vårdtagare acceptera mig så är det full rulle sedan. Yes. Okej efter intervjun satt jag på torget i Habo och glassade (bokstavligen) i solen. Sedan kom Momi och Papi och hämtade mig och vi åkte direkt till Gebo.

ÅH! Det var solnedgång när vi kom fram och det var så underbart. Det var bara att sätta igång och vädra och öppna alla fönster och släppa in den friska luften. Sedan sova.

På morgonen vaknade jag vid nio och gick upp och käkade en god frukost. Ett kokt ägg, yoghurt, en macka. Nice. Sedan jag tog jag med mig en maddrass och två kuddar ut i solen och la mig toppless på gräsmattan. Ja toppless. Ingen såg mig det var jätteskönt. Där uppe kan man vara sig själv och springa naken om man så gärna vill. Det gjorde Andrea när vi åkte ner till sjön. haha. härlig tjej det där. Hon är 38. bara så du vet.

  
Det är en liten sjö. Vänster, rakt fram och höger. Mitt paradis
  
Från bryggan in. Vänster, rakt fram och höger.
  
Syns kanske inte men det är en forntida kanot som de sänkt här. Museeumet ville inte ha det eftersom det finns massor av såna här tydligen. så nu liger den brevid vår brygga på båtsidan.
Grodyngel fanns det också gott om. Usch!
Pappa ställde upp på en bild och mamma med med den råkade jag radera. :S

I alla fall. Ner till sjön vid tolv. Då har solen dykt upp där nere. 19 grader i vattnet och säkert en 30 i solen. Yes. Till klockan blev två låg vi och solade och badade. Det är nu vi kommer till Rimforsa delen.

Morfar fyllde 75år vilket jag inte hade en aning om men det var ju trevligt. Så hela bunten med mina kusiner och alla åkte upp till Rimforsa där min mormor och morfar var och campade. Mormor visste att vi skulle komma men morfar, han visste ingenting och blev till och med rörd över att vi kom eftersom han tackat nej till alla gratulationer. Han är oftast hård som en sten men här ute var han nästan trevlig.

   

Aja. Där i Rimforsa fick jag låna min mormors alldeles förliten bikini-bh och morfars badkalsonger. Jag var hetast på stranden men det kvittade mig. Min moster, mina kusiner Joakim och mickaela och jag badade och jäklar vad det var varmt! Det var inte ens isigt. min moster gick upp rätt så snart men vi andra stannade kvar. Jag är fotfarande lite förvånad över hur varmt det var!

Aja. tillbaka hem till gebo. sova. Gå upp klockan nio. sola. äta frukost. åka till Sjön. Idag var vi där mycket längre. från elva till tre. Gaah. Lite färg har jag i alla fall fått.

 image156

Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0