underbara helg

Jag har suttit på en höbal och tittat ut över ängen och sett solnedgången i lugn och ro. I Hagen bredvid betade kossor. När jag var lite tyckte jag att de var fula och jag var rädd för dom. Idag tycker jag att de är vackra ochatt de bidrar till den underbart vackra utsikten man bara kan uppleva på landet.

UNDERBARA HELG
För att dra hela historian igen eller för att friska upp minnet på dig.
Jag har sagt upp mitt jobb i Habo. Jag har mår så grymt BRA nu. Jag togen en tidig buss till Norrköping i Fredags för att hinna shoppa lite. Så jag hade bestämt träff med fågel-ner-bajsade-tove och vi käkade den godaste frukosten jag ätit på länge. Vi åt sallad på restaurangen Paus i stan. Efter att ha släppat stackars Tove till flera affärer och köpt två linnen, en bh och tre par snygga trosor var det dags att åka till Fredrik. Bussen 113 var överfull och smockad med idioter och trevliga männsikor. hemma hos Fredrik kändes allt som vanligt fast.. spännande. På kvällen tittade vi på filmen Underdog och Fredrik somnade innan den var slut. På Lördagen åkte vi tidigt till lägenheten för att hinna med och städa lite innan mamma och pappa kom. Ja och för att förkorta det hela plockade vi ur lägenheten städade ur den och åkte. Jag sa hejdå till Fredrik också. Det var den knäppast känslan av alla jag haft. Det kändes som att man sa hejdå som om vi skulle ses efter helgen men att faktum är att vi inte kommer ses på väldigt länge. Hejdå blev det i alla fall med pussar och kramar. Sedan åkte vi till sommarstugan och på idag på morgonen plockade vi ur kärran och bar upp alla mina grejer i "husförrådet". Ja och så var det. 


Lusekofta. En sån som jag tänker att alla norrmän någon gång i livet har bärt eller går omkring dagligen i.
Som ida sa, -Grattis som fan till nya jobbet! Hoppas du kommer att trivas o anpassa dig till alla norrmän i stickade ylletröjor!
Så för idas skull, en norsk tv-profil i den typiskt norska Lusekoftan!





Kommentarer
Postat av: tove

konstigt att du åker nu...

2008-06-30 @ 11:59:37
URL: http://dockner.blogg.se/
Postat av: tove

det känns konstigt att du inte är i sverige utan därborta!

2008-07-01 @ 18:18:07
URL: http://dockner.blogg.se/
Postat av: sara

typiskt ida om det är den ida ja tror du menar att säga nått sånt haha

2008-07-02 @ 09:53:06
URL: http://fiskenforfan.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0