Echo



Sjukt att jag lyssnar så mycket på Cyndi lauper just nu. Så bra är hon inte. ^^

Idag började dagen med att jag tog fel på tiden och satt utanför tingsrätten i över en timme och väntade på att få komma in. Lurad blev jag av klockan också. Den på tingsrättens framsida. Jag trodde jag var riktigt bakom flötet innan jag insåg att den gick baklänges! Vi var på en rättegång där en kille på 22 år var åtalad för rattfylleri, grovt rattfylleri och narkotikabrott. Han erkände alla brott och blev dömd till rehab. Han hade redan ingått rehab och fick fortsatt tillsyn och behandling.  Det tog ett jäkla tag innan jag insåg att jag träffat den här killen. Domaren berättade om hans bakgrund. -***** har vuxit upp bland droger och alkohol både hos sin avlidna far och hos sin mor som bor i mullsjö. Det gick kalla kårar när jag fatta. I alla fall, han hade självmant lagt in sig på rehab när han krockat med en barnfamilj när han kört alkohol och drog påverkad utan körkort. Jag antar att han blev rädd själv. Så all lycka till honom och hans rehabilitering.

Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0