En knuff

Jag gick till vägledningscentrum för att få en knuff i rätt riktning.
Vad ska jag göra med mitt liv? Vad ska jag jobba med? Vart ska jag bo? Vad vill jag? Säg vad jag vill.

Så där surrade meningarna omkring när jag satt där och väntade på min tur. -Nästa!
Okej, in i ett litet rum, hälsa på en trevlig kvinna som hette Siv. Min vägledare. Sen gick det bara framåt.

Hon läste mig som om hon vore medium. Jag fick en rejäl selfasteem boost där. Jag sa till henne att jag vill studera och jag tar den tid det behövs för att bli något. -Jag är företagsam, vill jobba med och bland människor, gärna i en ledarroll, jag vill jobba med design och form, (vad det nu innebär), ha ett kreativt arbete. Hon lyssnade på mig och pratade med mig.
till slut sa hon. -jag tycker inte du ska studera någon stor utbildning för att bara bli något. Vissa har drivkraften och har vad som krävs för att lyckas ändå. Du behöver bara en stadig grund att stå på. Jag föreslår det här...

Så nu står jag här med ansökningspapper om att studera 20 veckor. Jag tror jag ska ge det en chans. Jag kan ju inte bli sämre, bara bättre..


Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0