Plugga ung

Dags att sätta sig i skolbänken igen. Dags att utbilda sig och skaffa jobb.

Ja, idag var det dags. Dags att jobba tills man kan plugga. Och plugga för att kunna få jobb. Jag är numera aktivt arbetslös eller rättare sagt aktiv jobbsökande. Jag vill gärna jobba bland folk där jag möter nya människor. Men tills jag börjar studera tar jag vilket jobb jag än kan komma över. Ska till en vägledare nån dag nu och försöka snacka lite om utbildningar som skulle passa mig. Jag vet ju på ett ungefär vad jag vill jobba med/som men har ingen aning om vad jag ska studera för att nå dit. Så nu ska denna vägledare hjälpa mig. Jag hoppas att denna person är på bra humör, för de kan häda att man får en suring och då kommer man ingenstanns. Men det här ska nog gå bra. Whoho för mera plugg!



Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0