Visa mig en go visa så ska jag visa dig en visa.

Cornelius Vreeswijk. Det var ju en väldigt egen man. Idag har vi lyssnat igenom hans alla visor och håller än på. Just nu är det Personliga Persson som tagit över Spotify. Fredrik sitter och fnissar titt som tätt när Cornelius rimmar fram något fränt. Fredrik drog fram likheten mellan Cornelius och Laleh. Hon sjunger ju en hel del visor på detta sätt och det låter ju helt rätt. Om jag någonsin skulle sjun ga något så skulle det nog bli såna här visor. Prata fram lite ord med länge toner och trumma lite på en trumma och hitta en liten knölig melodi. Det skulle nog funka fint.


Vad skulle jag då sjunga om? Man måste ju vända på ord fram och tillbaks.. Låta gammal i sina ord och använda ord och fraser som ty, och säg mig, sade, hanses och tär. Be till gud funkar också tydligen.

Ska jag hitta på en visa och dra några toner?

Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0