För mycket vattenintag

Jag är inne på min femte liter och man hör hur det skvalpar i magen. Nej, jag har ju inte druckit allt på en gång. Jag är så torr i munnen och vill bara dricka mer vatten! Men då sa Fredrik att man kan bli vattenförgiftad och att jag skulle ta en vitamin istället.

Det har man aldrig sett förut. Ett helt nytt fenomen. När man frågade mammorna blev svaret att de blivit uppmanade av barnavårdscentralen att dricka mycket. Kvinnorna drack så mycket som upp till åtta liter vatten under förlossningen. Två av kvinnorna hamnade också i ett livshotande tillstånd med kramper. Vid ett för stort intag av vatten späds salterna i blodet ut och hjärnan svullnar, vilket kan leda till kramper.

 Inget mer vätskeliknande efter det här vitaminglaset.

Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0