Aj aj aj



Som några visste vad det idag jag skulle sätta in spiral.
Preventilmedel, för er mindre lyckligt lottade i sexualkunskap.
Men som ni kan se på bilden över här, blev det inte en spiral.



Allt började med att jag skulle ner och sätta in en spiral.
För att göra det mätte de först med en massa instrument.

Det är ju lite läskigt att gå till gynekologen och den här gången EXTRA läskigt.
-Sätta in spiral gör ASont!!!
-Du kommer få en JÄTTEmensvärk efter.
-Du får mycket mer mens när du har spiral.


Klart som fasiken man blir rädd! Men vilken tur jag har. Det gjorde inte ont. Visst, det var obehagligt men inte ont. Tatuera sig gör MYCKET ondare! Det gick inte..! tydligen har vi två livmoder "väggar" som man måste ta sig igenom. har man inte fött barn är inte alltid den andra väggen öppen. så då går det bara inte.  Aja, shit tänkte jag. inget preventilmedel.. igen. jag hatar ju p-piller efter som jag har minne guldfisk och är slarvig som få.

-Men va tusan, jag tar väl en P-stav då! (Därav bilden över.)
Istället för de 300 jag skulle betalat för spiralen blev det nu i stället 1000:-.


1000 SÄNN för säkert sex i tre år. Säkert mot graviditet, inte könssjukdomar! Ghish.. jag hoppas det är värt det!


Äckligt. Och det börjar göra lite småont.
Du kanske tror att den övre röda pricken bara är torkat blod, men det är faktiskt ett hål.. och det blöder än..

Jag var inte särskillt rädd för att sätta in spiral.. men däremot P-stav..!!!
Har du sett vilken makapär man använder för att skjuta in staven med?!?!?!
Först en spruta bedövningsmedel, sen en stor tjock nål som ska in i huden och sedan skjuta in staven. Jag trodde jag skulle simma därifrån i min egen handsvett!

Men vet du..? Det gjorde inte ont. Det stack till när hon satte i sprutan. Det sved lite lite när hon sprutade in bedövningen. Sen efter 5minuter så kände jag inget av det hon gjorde.. hon sa bara, -Nu sätter jag in staven..-nu är det färdigt.




Kommentarer
Postat av: tove

aaaaaaj! det ser iallafall ut att göra skitont! joo jag satte in en spiral i sommras ju. jag svimmade första gången, gav upp av smärtan andra, blev bedövad tredje och sövd på kvinnokliniken fjärde (på fjärde föröket gick det tillslut) slutet gott allting gott. jag har inte så värst mycket mer mens, ingen större skillnad. aningen lite mer mensvärk men jag är skitnöjd med zero kemikalier. och jag har säkert sex i fem år :P hahaha :)

2009-01-21 @ 19:38:01
URL: http://dockner.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0