Studentfesta a la Norrköping!



Redan i fredags togs mössorna på i Norrköping!
Jag har missat starten på 2009s studentvecka och kommer så sent som på Fredag att fira den på riktigt. Jag ser verkligen fram emot att få se lite studentmössor runt om i stan. Jag vet hur stressad man är samtidigt som en viss lättnad smyger sig på. Jag hoppas alla stunder 09 har köpt sina studentkläder och att era balar var fantastiska. Men tills själva avslutning tycker jag vi firar med dunder och brak så att hela hugo och otten får renoveras!


Student 08. Då min pojkvän med vänner tog studenten, Valdemarsvik.
Louise och Cornelia längst fram i ibild.


I den här massan stod man med skyltar och blommor som väntades på att få hängas runt halsen på diverse studenter. På den lilla scenen som byggst upp till det fåtal studenter som fanns stod en hel del bekanta med tanke på att jag själv tog studenten från samma skola år 07. Grönt i mitten av bilden jag. ;).

Min lilla student historia.
Dagen började med att locka håret till förbannelse och en lite hemlis till er hårfantaster, så hade jag gömt säkert en 1/3 av håret i mössan. Ihoprullat mitt på huvudet för att jag inte ville ha för tjockt hår. Min underbara klänning kommer faktiskt från Lindex och det var min mamma som rekomenderade den. Jag var emot det först men väl på mig var den ju klockren. Solbrännan kommer från Italien och skorna från din sko. Enkelt.



Jag höll en middag i skolans ateljé för närmaste släkten + pojkvännens närmaste släktingar. Sedan när jag trodde att allt var slut och jag inte hade några planer på att student festa stälde min bror upp och fixade den bästa kvällen i mitt liv.
Han hade reserverat bord för tio på Palace så när vi kom dit överraskade han mig med fyra champagne flaskor på is som han delade med sig glatt till min inbjudna vänner vid bordet. Jag är känslig så jag grät! Med champagne i ena hande och en Strawberry daquri i andra handen festade vi natten lång och brorsan tog in champagneflaska efter champgneflaska vid bordet.
En underbar kväll!  

Kommentarer
Postat av: "kussen" mikaela

ååh du var så fin på din student! :)

kommer ihåg den , var det då du fick halsbanden jag hade gjort till dig ? ;)

2009-06-04 @ 15:08:07
URL: http://miikaelaliinder.blogg.se/
Postat av: Louise

Åh, snart är det ett år.. Sjukt vad tiden går och vad man förändras. :)

2009-06-05 @ 00:03:31
URL: http://lowice.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0