SUNday afternoon

Jag är skyldig Sara Dahlberg en hel del nu! Jag fick sommarjobbet!
Det var hon som tipsade om jobbet, det var hon som höll i min intervju och det var lovande. Dessutom så verkar de vara ett ställe som jag skulle passa bra in på. Så nu blir det att kämpa klart med körkortet fort som fasiken och sedan ge sig av till viken! Jag blev så glad över jobbet att jag glömde fråga vad jag tjänar men det kan jag ju alltid fråga om senare.

I en husvagn på campingen kommer jag att spendera en stor del av min tid när jag inte är hos fredrik och njuter av underbar sol! Jag kan bara säga att det känns som en stor börda lyfts från mina axlar. jag har sökt alla jobb jag kunnat tänka mig och det innebär jobb jag inte velat ha mer än för pengarna men det här jobbet ser jag verkligen fram emot.

Det känns som att jag är skyldig henne en massa nu men jag tänker betala tillbaka det genom att göta mitt allra bästa på jobbet. Kanske bjuda på en grillad köttbit vid husvagnarna i sommar? :D.

Ghiii.. tillbaka i viken och jag ska inte klaga.. det är ett steg närmare självständigheten jag hade. Det är 15 mil närmare än mullsjö-Nkpg till Fredrik. Det känns bra. Nu hinnerj ag kanske söka jobb i stan till hösten.. och sedan insätta mig där.

Yeeehaaw!



Förutom lyckoruset jag har när jag skriver så finns det mycket mer som jag gjort idag. Till exempel åkte jag från en trevlig 20-årsfest klockan halv tio imorse för att kunna åka hem. Duscha och fixa om mig på nytt. Jag sa också till mig själv at du blir ju aldrig bakfull så du behöver inte tänka på det.. Det blev ingen lång natt heller. vi gick nog och la oss vid ett. Men tillbaka till bakfyllan. Jag hade ju glömt bort att jag skulle sitta på bussen som jag spyr av utan nån bakfylla tillsatt. Usch!

Jag överlevde för på bussen fanns Anita. En väldigt kär gammal vän. Vi har inte känt varandra så länge men hon är gammal. haha.. :D. Sen träffade jag Ellinor som bestämt och vi käkade på Melkes som hade renoverat om helt underbar fint. Jag fick inte spykänslan när jag gick inte där längre. Jag käkade dagenefterpizza för 95kr och Elli åt en chokladmousse efterrätt som kostade henne 105kr. Helt sanslöst. men hon njöt av varenda tugga.



Sen hälsa jag på Lisa på ica också. Jättekul att träffa henne igen. för det var verkligen länge sen! Så nu är Tove min underbara lilla rödspätta den ända jag inte träffat!!! Skandal! och jag glömde skriva till henne ikväll. Jag åkte direkt från viken till Fredriks bror o flickvän där vi var större delen v kvällen. Jag såg på när dom flyttade sten och gjorde en liten uteplats i trädgården.




aja. nu sitter jag här och fredrik sover i soffan.<3 kyss till babybugaboo

Kommentarer
Postat av: sara

en köttbit och lite grekisk sallad så är vi kvitt ;)

/mammamatvraket

2009-05-25 @ 19:07:33
URL: http://fiskenforfan.blogg.se/
Postat av: Moa

Imponerande att se Fredrik arbeta med kroppen för en gångs skull. Tänk vilken händig man du har! :P

2009-06-04 @ 11:31:11
URL: http://themiiuua.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0