Jag vill jobba!

Jag kan inte hjälpa det. Idag gick jag upp sent vilket jag inte kan göra imorn eftersom jag ska tvätta klockan 10. Jag åt inte frukost utan lunch direkt. Jag stressstädad innan fredrik kom hem eftersom det blir mindre bråk på så sätt.

Jag letade jobb och hittade inga. Alla jobb som verkar bra för mig och som jag vet att jag hade klarat jättebra, måste man ha B-körkort eller prata arabiska för att få. Jag är så trött på att gå hemma när jag vet att jag är en sån jäkla bra tjej. Jag bidrar med arbetskraft och skratt. Jag gillar att tycka och tänka om saker. Onödig fakta eller smårolig fakta och jag har något att säga. Visste du att Oprah har 6 tår på ena foten? Visste du att man kan se något med superman på i alla avsnitt av Seinfeld. Onödig fakta med andra ord.

Jag vill jobba!!!!
Jag kan städa. Rasta hunden. Torka bord. Ta emot gäster. Plocka upp varor. Soppa golvet. Ringa telefonsamtal. Måla om saker. Hjälpa till med läxor. Jag gör vad som helst. Bara jag får komma ur lägenheten och jobba! Tjäna en peng så att jag känner mig delaktig i ekonomin hemma igen.

Jag vill inte vara arbetslös!

Kommentarer
Postat av: berra

om ingen vill bidra dig med ett jobb. satsa stort redan nu? jag är helt säker på att du kommer starta eget en vacker dag. heeeelt säker. du kanske måste offra något på vägen, men det kanske det är värt för att komma någonvart här i livet ibland ?:)

2009-11-18 @ 00:57:08
URL: http://berralantz.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0