Barnvakterna : F&F

Ja, vi var barnvakt. Åt leon. Fredriks systers, Beatrice, barn.
Han är beroende av tv-spel. Nu tänker du säkert; vilken liten pojke är inte det? Men du har ingen aning.


Han kom in till oss sju på morgonen och frågade om han fick spela tv-spel. Visst fick han det. Vi ville ju sova till klockan tio. När vi går upp plockar vi fram frukosten och han äter frukost. Direkt efter frukosten sätter han sig och spelar tv-spel igen. Jag säger: -Leon, ta på dig kläder.. 1 minut senare. -Leon, ta på dig kläder. 30sekunder senare. -NU!, Leon. Leon svar med halvrädd irreterad röst; -ookEEEj.. med en högre ton på E:en. Vad man än sa till honom så är han blank. Inte ett uttryck i ansiktet vad man än sa.

Leon går och lägger sin tallrik i diskhon. Jag säger: Leon, skölj av din tallrik också. Leon svarar: VaadÅÅ? TallrIck? Jag svarar med en snudd av "Är du så jäkla borta och tom i bollen" min och lätt irreterad röst. -DIIN, TALLRIK, DU ÅT PÅ. -AhAA OkEEj. svarar han.

Just nu hemma hos oss, svarar Fredrik och jag OkEEj på allt som den andra ber oss om. Det är SÅ jobbigt men samtidigt SÅ kul. Vi skrattar varje gång.

Jag tycker så synd om Lilla söta, snälla Leon. Han är "lost in space".

Förutom detta.. så försökte vi faktiskt hitta på lite saker med lilla Leon. Vi skulle gå till Akvarievalvet och se alla fina fiskar men det var stängt när vi var där. Då gick vi och tittade på arbetsmuseet som han tyckte var kul och tråkigt. Vi försökte få honom att måla lite tryck på en t-shirt, MENE det gick inte. När han först sa ja, och vi köpte t-shirten och skulle sätta på oss förklädena sa han, kan vi gå nu? GAAAH... ooookej. sa vi. Sne gick vi hem igen. Där han spelade mer tv-spel.

FÖRUTOM att han BARA vill spela tv-spel och inte är i denna värld förän man skriker och är irreterad på honom, så är han en jättego liten kille som var helt toppen att vara barnvakt åt.


















Sen gick vi hem. Sa jag att det SPÖREGNA hela dagen?

Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0