Irriterad milstolpe

Åh herre gosh dra mig femton mil baklänges.

Idag höll jag på att smälla av inne på Arbetsförmedlingen.
För att göra det enkelt ska jag dra det så kort JAG kan.

  1. Jag missade ett handledare möte. Gick dagen efter och bad om nytt möte. Min handledare var inte tillgänglig.
  2. Jag ringde min handledare i tre dagars tid med svaret han återkommer imorgon. Sen blev det helg.
  3. Jag ringde på måndagen kundservice och frågade om råd. Blev skickad till en AMS-anställd med pondus. Jag sa att jag ville byta handledare och berättade min situation. (Läs om situationen längre ner.) Hon höll med mig och bad AMS Norrköpings chef ringa upp mig.
  4. Dagen efter ringde hon upp och frågade varför jag ville byta handledare.
  5. Jag berättade och hänvisades till samma handledare som ringde upp mig dagen efter. Han berättade att de har mycket att göra nu och att ett möte ska bestämmas inom 1-1½ vecka.
  6. I måndags , en halv vecka för långt, fick jag ett brev från AMS som hänvisade mig att gå till AMS och hämta ett papper. Det ska lämnas in innan Fredag.
Där har du det stora hela.
KUNDE INTE HANDLEDAREN DAGEN VI PRATADE I TELFON SAGT ATT JAG BEHÖVDE FYLLA I ETT PAPPER OCH LÄMNA IN DET. ISTÄLLET FÖR ATT EFTER 2 VECKOR SKICKA ETT BREV OM DET. DE HAR SLÖSAT BORT ÖVER 4 VECKOR FÖR MIG!!! och jag har fortfarande inte fått något möte bokat. LÖJLIGT!

Situationen.
Missar man ett AMS möte stänger de av a-kassa grejer och man måste boka nytt möte för att sätta på a-kassa grejen igen. DÄRFÖR var jag frusterad över att in på över en vecka kunna nå min handledare och vill därför byta.


Usch, fattade du ingenting så gör det inget. Bara skönt att få snacka av mig.

Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0