Onsdag - Möjlighetens dag

IDAG har jag varit på Ams och pratat med min handledare som kommer att skicka en handlingsplan hem till mig. Jag pratade om min praktik/jobb-tjänst på Konstforum som jag blivit rekommenderad till. För att få den tjänsten måste man vara inskrivien som arbetsökande i minst tre månader och jag har en månad kvar. Så om platsen inte är ditsatt då, har jag säkerligen fått en tjänst hos dom. Underbart!

Jag skrev ut mitt cv på bibloteket och lämnade in det på B´chic som söker medarbetare. B´chic är en +size klädbutik och får jag in min fot där är jag ju i himmelriket! Kläder som jag faktiskt kan ha. ALLA kläder dessutom. Det är ju underbart. När jag lämnade mitt cv till butikschefen frågade hon mig lite saker och dessutom min storlek. Det är första gången som jag fått en positiv inställning till min klädstorlek. BRA! sa hon. Här inne är det bara positivt. Får jag jobb där får jag tillgång till snygga kläder med personalrabatt. Då ska jag köpa koftan de har i skyltfönstret.
Fredrik blev idag kallad till en jobbintervju
imorgon klockan 14.30. FANTASTISKT! Tänk om vi båda får jobb då är vi ju båda i himmelriket och vi kan behålla vår lägenhet och leva VÅRT liv. Slippa tänka så mycket på hur vi ska överleva nästa månad hela tiden.




Kommentarer
Postat av: lisa.

tack fridus! :) jadu, jag hade tänkt ta tag i det där förra veckan, men så fick jag jobba extra varje dag. meen, som det ser ut nu så kan jag nog styra kosan till norpan nästa tisdag, vad sägs om en träff då kanske!? :) ni måste ju komma hit också, vill träffa er, hela bunten!! :D puss

2009-10-28 @ 18:53:09
URL: http://lenper.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0