Inte på jobb utan hemma

Jag har flyttat till en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi bor i en helt underbar 2:a i södersaden i Norrköping. Sovrummet är gigantiskt och vardagsrummet lika så. Köket är rätt stort det med. Kan man dansa i rummen utan att hela tiden slå i en massa möbler, är det ett stort rum.

Vi har redan tjaffsat om olika färger vi vill måla två fondväggar i. I köket vill jag ha en Ljus Olivgrön och Fredrik vill ha en stark Turkos färg. Det lutar åt Turkos eftersom jag har tydligen lättare att ge efter än vad han har. Och turkos är det inget fel på, fast att jag tycker att min färg skulle vara dubbelt så cool och härlig.

Till köket.
Fredrik vill ha en stark Turkos färg.
Jag vill ha en ljus Olivgrön färg.
Vad tycker du?

 

I sovrummet har vi också varit lite oense men där verkar jag få bestämma en hel del. Jag vill ha ett mordernt och romantiskt sovrum. Allt får inte vara i serien EXPEDIT, jag älskar den serien men inte i mitt sovrum.

 

Så jag har tänkt och tänkt. Jag vill ha en kärleksfärg i sovrummet.

Ungefär som de här färgerna, Ruby eller Burgundy.

Sen får gärna restan av rummet hållas ljust och romantiskt. Med lite fina romantiska tyll och tyg-gardiner, ljusstakar, Gärna en morden tappning av en ljuskrona i taket, Fina mjuka kuddar och kanske ett toalettbord med spegel. En polare till mig har ett sånt och det känns så lyxigt.

Ja, ni kanske börjar fantisera min idé av mitt vårt sovrum. Det skulle bli så grymt jäkla snyggt!!!

Ja, nu har ju inte Fredrik någon direkt stor chans att säga sin åsikt tyvärr men ni får fråga honom i så fall. Jag tror att vårt hem kommer bli toppen SÅ FORT jag och fredrik lär oss att kompromissa.

Nu har han diskat klart och vill säkert ha datorn. Jag tänkte hoppa i duschen och hitta på en anledning till att sminka mig idag. Imorn har jag all anledning för då åker vi till Vimmerby och hämtar resten av våra möbler. Då äntligen får vi min stavmixer, Tupperwareprylar och soffor!!!

Over and out babes.

 


Kommentarer
Postat av: Aino Almroth

Hahahaaaa! Vem är det som har ett sådant sminkbord då?? :P Hihii! Nä vaars, men jag tycker att den olivgröna skulle passa jävligt bra med erat köksbord och stolar, för dom var väl lite svarta/trä va? Men det beror ju på hur resen av köket ska se ut! ;)

2009-09-17 @ 23:24:07

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0