Onsdag 17:e

Dagen började med att söta Betty kom klockan åtta som bestämt. Jag skulle egentligen ha varit barnvakt åt lilla febersjuka Rodrigo men hans pappa fick återbud från sitt möte och kunde istället ställa upp. Så Betty fick komma hit och ta hans plats.

Dagen gick fort annars. Eller kanske inte egentligen. Fredriks Mamma och Mormor kom på besök för att se den nymålade väggen i köket. De gillade den och Susanne och Beatrice (Fredriks mamma och syster) har tydligen samma smak för båda ville ha en likadan vägg hemma hos sig. Beatrice ville ha en blå randig vägg i pojkarnas sovrum och Susanne ville ha en röd vägg (tror jag) i sitt kök. Det är kul när det man gör uppskattas så att andra vill ta efter eller inspireras av vad man gör. Jag hoppas att de gillar den slutgiltiga finishen sen när bänken och hyllorna kommer på plats. Och de nya köksmöblerna såklart!

När Susanne, Marianne och Fredrik åkte så kom Cornelia strax efter för att snacka lite som vanligt. Hon brukar komma förbi när hon har jobbat och hämtar Betty. Vad kul att jag kan säga brukar, för hon kommit förbi i snart tre veckor i streck minst tre gånger i veckan. Som Tove ungefär.

Mitt i maten, när jag och Cornelia käkar en sen lunch, ringde mamma och pappa som landat i Sverige efter en 9 dagars lång visit i Barcelona hos min bror. De sa att de skulle komma om två timmar men det drog ut på tiden och blev 3 och en halv timme. Tydligen tog det en hel timme att bara komma ut i från Stockholm. Tur för mig, för jag glömde bort tiden och blev påmind när mamma ringde och sa att de hade fem mil kvar. Fort in i duschen, diska, dammsuga och fixa mig. Jag hann väl det mesta för när de kom hade jag bara dammsugningen kvar.

Sen blev det att se en massa vackra bilder från deras resa i Barcelona. De hade inte suttit still i alla fall. De hade vandrat från ena sidan av Barcelona till den andra. Ska se om jag kan sno åt mig lite bilder från henne sen när mamma lägger upp bilder på Facebook. Jag fick två par skor ifrån Mamma och Pappa, perfekt till våren och sommaren.

 

Efter fikan åkte de hem mot lilla kalla Mullsjö. Inte kul.

Jag blev uttråkad och satte mig ner och såg Grey’s Anathomy sedan Roomservice. VEM KAN INTE bli inspirerad av Roomservice? Så jag ritade upp en sänggavel om jag helt plötsligt är väldigt väldigt sugen på att genomföra. Vet inte om det syns hur jag hade tänkt mig på bilden men här är en snabb Paint-skiss. För jag är så damn gooood at it.

 

 


Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0