Från kompis till vän?

Vi talade om en kompis till mig. Hon är helt underbar. Den bästa tiden med henne är när hon vågar släppa lite på sin tuffa image och vågar släppa ut sig själv. Hon skrattar så hon skakar, ler när man går längs med gatan och säger till och med positiva saker om omvärlden. Vi två, väldigt omaka par.
Likadana fast tvärt om är en bra beskrivning.

Har flera såna kompisar, som fyller upp mig med det jag saknar och dämpar det jag har för mycket av. Helt perfekta kompisar. Önskar att några av oss vore mer som vänner.

Jag brukar säga att en vän är någon du vill ta med dig överallt, som du kan prata med om precis vad som helst och säger till dig när något är fel, även om du inte vill höra det. En kompis, är någon som passar bra in i ett sammanhang men inte i ett annat, Någon som du kan prata med om en grej fast inte en annan och som säger till om du gör fel, men bara ibland. En bekant är någon du kan förnamnet på, som du har pratat med en eller två gånger och har enbart det gemensamt.

Jag har tre vänner, 20 kompisar och 100...bekanta. Det är ungefär vad jag behöver.
Men som jag sa, jag önskar att fler av min kompisar vore som mina vänner.

Kommentarer
Postat av: lisa

du är i all fall min 'vän', det ska du veta.. även om jag inte vet om du räknar mej som din. till dej kan jag säga vad som helst, bra och dåliga saker, och jag vet att du kan ta det. och med dej kan jag ha riktigt sjukt roligt! du betyder massor.

2008-01-07 @ 15:40:28
URL: http://lenper.blogg.se
Postat av: tovi

kärlek till dig lilla lintott

2008-01-15 @ 13:08:01
Postat av: viktor.

hoppas jag är lite emr än en bekant iallafall!;D

Jag har länge funderat på att göra ett inlägg om detta angående vän och kompis - skulle jag kunna få ta delar av det du skrivit och skriva på min blogg med någon slags överskrift som denna "en riktigt klok människa skrev såhär och jag håller med henna till stor del" - vore super!

PUSS PÅ DIG! hoppas jordgubbarna är goda tillsammans med vinet och chipsen. och korven såklart-

2009-07-24 @ 21:55:37
URL: http://knicket.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0