Klockan: 03.45

Mitt hår ser förjävligt ut. Ja jag är vaken. jag kan inte sova. Tänkte försöka vara vaken tills imorn kväll. tror du jag klarar det? Måste fixa håret imorn. Färga det kanske? Eller bara locka för dagen? Det är ju faktiskt melodifestivalen. Det ända jag har att se fram emot här i mullsjö. Kanske klä upp sig lite, ta ett glas vin och chilla i soffan?

Åh, göra lite räkröra och rostat bröd. Utan kanter. Jo jag äter kanter, men det känns lyxigare. Okej, jag behåller kanterna. Eller va fan NEJ! kanterna ska bort! Imorn är det lyx som gäller. Vitt vin om jag har nått. rött funkar inte för min del. Inte till räkröran. Oj då, veldans vad jag lät kunnig. Det är jag inte. Jag kan inte ett skit om vin. Vaddå sträv, mjuk eller syrlig? Vitt, rött med alkohol? Yes, det är vinet jag ska ha.

Jag har inget liv, någon hjälp mig! jag är så trött på allt. ALLT! Vill bara tjäna pengar, ta körkort, festa, tattuera mig, åka utomlands. om det bara kunde fixa sig för mig. Jag förstår inte vad jag ber om efter som jag är en DOer. Alltså en doer ser till att saker händer och just nu sitter jag bara här och väntar på att något ska ske. Det är så mycket som jag måste göra som jag inte gjort. Så mycket saker jag vill göra men inte kan. jag vill så mycket.

Klockan är mycket. 04.00 nu. har bara gnällt över livet i en kvart. Officiellt i alla fall. Jag är så trött på att vara den folk tror jag är. Jag är så trött på att behöva låtsas att jag trivs, när jag inte alls gör det. Gaah. Se så, le fint. ingen märker nått då. -Frida varför ler du alltid? Varför är du jämt så glad?.. Den som sa det kan ju inte känna mig för fem öre. Alla som känner mig vet att jag verkligen har mina tjuriga stunder. Men det är klart, de känner mig, jag vågar bli arg och sur då. Ledsen också, ibland.

Snackar med en gammal bekant. Det samtalet handlade inte om vad jag trodde det skulle handla om. Intressant men hemligt. Nej inget superduper hemligt, bara saker man inte ska nämna här. Du behöver inte oroa dig. Vi pratade rätt så länge. Om konstiga saker som mitt hår. Vad för frisyr jag skulle passa i och varför vi måste bli vuxna så snabbt. Kul att snacka om.

klockan är nu 04.47. kanske lyckas jag hålla ut. Tänkte gå ut och gå om 1 timme och 10 minuter. det blir nog bra. en morgon promenad.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Du ska väl verkligen inte vara trött på den du är! Jag tycker du är skönaste bruden ja mött:P
Puss Annelie (Lisas kusin, du vet)

2008-02-11 @ 20:39:18
URL: http://whataboutnellie.blogg.se

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0