Ett hål i fasaden

På golvet ligger två runda blå badrumsmattor. Toaletten är mitt i mot handfatet och tätt till vänster finns ett badkar med dusch. Hela badrummet går i blå toner ochg till och med tandborstarna och tandkrämen matchar badrummet. Det är trångt när man kommer in genom dörren. Man får nästan plats två personer om man står ut med någon annan så tätt inpå sig själv.

Utanför badrumsdörren är natten i full gång. Alla sover utom jag. Jag sitter här inne, på toaletten, med penna och papper i handen. Vi åkte in till din pappa för att umgås och det har vi gjort. Men nu sover alla. Alla utom jag. Jag stelnar till varje gång jag hör lukas, hennes hund, röra på sig. jag tror han vaknade och gick ut i köket för att dricka vatten. Men nu ligger han i sin säng igen. jag kan hör snarkningarna ända in hit. Du och jag sover på en luftmadrass som vi kämpat för att få luft i. Mitt i vardagsrummet ligger vi och lukas bara två meter ifrån oss. Han bidrog till varför jag sitter här inne nu. hans småskällande, snarkningar och drömmar frick mig, inte att tänka på det för det gör jag hela tiden, utan minnas allt på ett helt annat sätt.

tankarna snurrar och jag som har en hård fasad sitter här inne och gråter så att jag får blodbristningar i ansiktet. huvudet dunkar och mina tinningar bultar som om de fått ofrivliiga spasmer. En halv toarulle har gått åt till att torka de sentimentala vätskor som kommer ur mig. Du har inte märkt att jag gråtandes lämnade sängen och gick till toan för att inte väcka dig. Jag vill inte att du ska se mig nu, ändå vill jag ha dig här med armarna tunr mig. Du kan inte hjälpa eller heala den sorg jag känner men du är en stor tröst.


image4 

Lufsen +2008-01-16

Jag har förlorat en vän, en liten bror, någon jag älskar.
Jag är förändrad. Jag är en ny människa. Tack vare dig.
 Du kommer för alltid vara inom mig och vi kommer för alltid att ha Gebo.


image5
Gebo

image6
Gebo




Kommentarer
Postat av: mikaela

Längtar såå mycket till sommaren när man ser bilder fån GEBO :D

2009-03-11 @ 21:46:01
URL: http://miikaelaliinder.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0