Vintage a la Frida Style

405922-65
Fick jag bestämma så skulle nog mitt hem idag, likna bilden över här.
Jag gillar Ikeas EXPEDIT/LACK serie.
Att blanda den med vintage prylar och mycket färger skulle kännas helt rätt !
Expedit/lack är så underbara möbler eftersom stilen är tjock, rak och enkel.

De där "prickarna" på väggen ska föreställa dörrknoppar. Jag vet inte om det var min eller Toves idé eller om vi såg den ihop någonstanns. Jag gillade det i alla fall och i framtiden, nån gång, skulle jag vilja ha det så som jag tänkt mig. Inte så många knoppar som på bilden men lite coolt upphängt på någon vägg för att skapa förvaringsplats på ett coolt sätt.


405922-60Att ta konstiga och ibland fult snygga möbler och blanda dom med stilrena möbler, är för mig som en drog. Jag gillar det udda. Att ha något speciellt och udda i ett rum lyfter allt. Det kan var en utstickande färg, eller flera färger.

405922-64



Det kan vara ett utstickande mönster.

405922-62





Eller kanske bara en eller några utstickande möbler.



405922-59


Den här möbeln är så underbar eftersom den har en vintage stil och samtidigt är  omstylad och  cool.

Jag älskar den!!




Som sista grej så här på kvällskvisten. Det riktigt coola, är ju vintage kläder. Billigt och enkelt sätt att få vintage prylar och kläder är att köpa begagnat.  Myrorna och andra små second hand affärer är super om det är det du söker.
405922-61

Vintage är inte mitt liv, med det borde vara det!
Jag ÄLSKAR stilen!


Kommentarer
Postat av: lisa

okej, men jag har nog aldrig riktigt fattat avd det är du ska göra på skolan. typ hålla på med marknadsföring va!?
okej, jaa, den vore tuff, dock har jag ingen aning om vem som bor där elelr vem man ska ta kontakt med.. :S kan du inte typ skriva ett brev och lämna det i deras postlåda!? hahaha. :P
och duu, vintage! mormor ska flytta och mami och dom var där i helgen och började rensa. hoho, vad mycket grejer! :D jag fick ett par stövlar, en väst och en cool tavla med greta garbo! :) yehey! längtar tills nästa rensing då ska vi kolla på alla 50812408 väskor! ;) heh.
pussen

2008-03-09 @ 22:09:38
Postat av: tove

OMG jag äääääslskar soffan längst upp och dom rosa fötöljerna!!!!

2008-03-10 @ 11:33:23
Postat av: lisa

okej. men ska du typ åka buss eller ska någon mer vara med och köra dej!?
hahaha, jag ska komma ihåg det! om jag hittar ngn ful väska få du den. :P hahaha. neevars.
JAA! skulle vara galet kul! jag vill verkligen ha en riktigt mysigt förfest. som när vi spelade spel då, you remember!? och alla blev skitfulla. då när vi var hos er. knaasroligt! men som sagt, viken kanske är bäst att börja med, när det gäller money och sådär.. tror att typ alla tjejerna (carros giirls, heh.) ska ut den 21e. lina fyller år då. så förmodligen blir det utgång då! skulle vara skitkul om vi kunde ses då ju. :D och så tar vi stan när vi har lite mer cash. och så måste vi ju fira mej och tove framöver! :D:D:D heh.. pussss!

2008-03-10 @ 14:21:01
Postat av: lisa

yees, vi hörs av om det! :D
har en liten fråga, hur har du gjort för att kunna skriva text bredvid bilderna och sådär!? : l

2008-03-10 @ 14:50:11

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0