Analysera mera

Jag analyserar allt. kanske skulle jag bli analytiker? Jag antar att man analyserar saker då.
Låter ju så på ordet. Analytiker: en person som analyserar i ett yrke.

Jag analyserar mig själv, dig och allt runt omkring mig. Det är min fördel och nackdel i livet. Det känns som om jag kan läsa min framtid eller någon annans framtid genom att se mönster och ledtrådar runt omkring mig.
Positivt: Jag kan förutse när dåliga saker kommer komma ur en situation. Jag kan se ett plagg som som skulle sitta jättebra på mig utan att prova det.
Neagtivt: Jag kan tro att jag vet vad någon kommer att göra eller säga och hindra situationen innan det händer. (Oftast visar det sig att personen skulle säga raka motsatsen av det jag trodde och jag precis gjort totalt åtlöje av mig själv.)

Idag kom jag fram till att min "sorg" bara är en av få små svackor i mitt liv och att jag kommer se tillbaka på den här tiden och ta det som en erfarenhet. Jag kommer ta lärdom av mina misstag och se vad jag fick ut av dom. Jag har alltså granskat mitt "fall" från ovan och kommit fram till att, det löser sig. Det som är mindre bra med att analysera så här som jag gör är att jag kanske inte tillåter mig själv att misslyckas eller att bli ledsen över saker. Jag gör mina svackor som kanske just nu är det värsta jag varit med om att verka som en bagatelle.

Bra eller dåligt? you tell me.


Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0