I was in charge

Heja mig och min bra kamera..
Det var jag som fick stå för påskmaten i år. Så i år blev det bara (enligt mig) det godaste och mest nödvändiga på påskbordet. (Förutom omelett... :( )
Förstå att jag gjorde en Janssons frestelse, en potatisgratäng, stekte köttbullar och prinskorvar. Kokade ägg och delade dom, skalade räkor som vi hade på ägghalvorna. Kokade broccolli och la upp sillen på ett fat. haha..
Salladen hade vi sen igår när vi åt tacopaj och berra sov över. Så man kan säga att salladen gjorde berra för hon hade stenkoll i köket då.



Jansson frestelse och en liten potatisgratäng till min kräsna far.

Sill, ägghalvor med räkor och majonäs, prinskorvar, köttbullar och sallad.



Våra assöta påskdekorationer.

Bordet dukades för tre. Pappa, jag och Ewe. (Mamma jobbade)

Nu när man är vuxen så försöker jag ju hänga med på vuxentraditionen att ta en snaps.. Guuuiihh.. Vad hemskt. Men jag gjordet!

Påskpynt.. är det fler som har sånt eller är det bara påskris som gäller hos andra dödliga?

Hehe, min påsktallrik..Tyckte ändå den blev rätt färgglad. Heja gröna tallrikar. :O

Ja som sagt. Min kamera och jag kommer inte överens.. och bättre med en äkta bild än en till bild med blixt och fejka leenden.. Så here you are. Jag Ewe och pappa vid matbordet och en snaps i högsta hugg!

Hoppas alla haft en Go Påsk!

Kommentarer
Postat av: berrburrrr

åh vad gott allt ser ut dessutom. mmmmmmmmmmmm:):) och vi hade det bra i fredags , hoppas vi tar de snart again:D

2009-04-13 @ 18:52:40
URL: http://berralantz.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0