Do you feel lucky, Punk?

Satt och funderade på en massa saker idag.
Jag påminde lite om en dement gammal tant jag jobbade hos förrförra sommaren. Ett samtal kunde börja med, -Du, du! Ser du den röd bollen där uppe vid granen som flaxar med vingarna bredvid det gröna grisen i sjön? Ja, tankarna flög i väg för henne och en regel som gäller just dementa är att man aldrig ska neka det dom ser eller säger eftersom det kan förvirra dom eller såra dom. Istället ska man svara på frågan utan att neka dom, sig som till exempel, -Du kanske ser det, men jag ser det inte.

Till saken nu då.
Jag kände hur mina tankar skenade iväg idag och det började med att jag vill ha ett par nya skor. Skorna flög iväg och blev en lägenhet som hade två rum och kök. Sen sjönk tankarna ner i pluggandet och en kalkylering gjordes. Kalkyleringen fortsatte i att jag började göra en budget ihuvudet över mina kommande veckor. Helt plötsligt hade tanken om en tripp till Norrköping ändrats till en resa till Kanarieöarna som sedan blev thailand. Ja, mina tankar var kanske inte så knäppa som hennes.. De kanske bara var dagdrömmande och vanliga.

Jag vill i i alla fall köpa ett par nya skor. Det är en sak som är väldigt säker.


Ikväll blir det träning med Berra. Skönt med en dag vila. Man hinner känna hur ont man har i armarna. haha!
Nu ska jag käka.. Är JÄTTEhungrig!

Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0