En dag på stan

Idag har jag varit i stan med Berra som gjorde sitt prov. Jag satte mig på ett café på A6 och väntade med en mumsigt god kaffeLatte. Det finns en snubbe som jag alltid råkar på i Norrköping. Alla gamla Big Brother fan vet ju vem han är. Muffe. Det är så jag känner igen honom. Jag tror absolut inte att han känner igen mig trots att man själv tycker att man ser honom överallt. Idag i alla fall var han på A6 och vår blickar möttespå ett helt vanligt sätt, inget särskillt utan, de möttes. Vi glodde på varann, det kändes nästan som en tävling. Pinsamt tänkte jag men äsch.


Tillbaka till cafét. När jag väl går upp där med min nyköpta Glaze tidning så sjävklart sitter han där han med. Jag satte mig med ryggen till eftersom första tanken var, -fan! han tror nog jag är värsta stalkern. Efter hur många miljoner år sen som BB gick på tv:n. men ändå. Tyckte bara det är så typiskt att hända mig.



Jag köpte en tidning jag inte kikat i förut. GLAZE från Fridas förlag. Jag gillade den. 19:- för lite skvaller, mycket mode och massa roliga tips. Jag satt och kikade på skor, för jag ville ha ett par nya skor. Jag kikade på jackor eftersom jag tänkt köpa en jacka. Jag tittade på chokladsidan eftersom jag ALLTID är sugen på choklad. Jag kikade på tipssidan om smink med ögonskuggor eftersom jag avundas tjejer med lång böjbara ögonfransar och som dessutom kan sminka sig så här coolt utan att se ut som översminakde luder. AKA Jag.



Det fanns en bild på en vovve. Jag vill cokså ha en liten vovve. Men det får jag ta när jag blivit vuxen. Alltså en så där 25+.

Ja, inköps listan som var tom slutade med ett par nya skor, en rosa fin bh med extra bhband och en jacka. jackan på bilden. Den ska jag ha på mig imorn kväll. Alla hjärtans dag.


Aja, sen åkte vi hem. Kollade på filmen Passengers som huvudrollen spelades oväntat av Anne Hatahway. Den var bra. Oväntat okej. jag grät.

PINGU var också på stan. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

rätt lätt att stöta på honom här i stan eftersom: 1, jönköping är litet och 2, han är nattklubbschef på Oleary's här i stan..

2009-02-14 @ 02:44:41
Postat av: Berrburrrr

Men ursäkta? Vem är den kaxige jäveln som kommenterat om honom där nu då? Haha.. tjjeeeesses..

2009-02-14 @ 11:46:53
URL: http://berralantz.blogg.se/
Postat av: tove

ny design, nice! om anna ska ha fest här och alla ska ha lite reunion vill jag inte missa det, men det är väl två veckor kvar så det hinner man ju komma överens om isåfall :) när jag är 25 ska jag också ha hunhunhunhund!

2009-02-14 @ 13:58:58
URL: http://dockner.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0