Populära Namn 2008

Maja - Var det mest populära flicknamnet under år 2008.
Hela 850 flickor döptes till Maja år 2008.
År 2000 låg namnet Maja på 10:e Plats i Sverige.
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 17515
Antal män med namnet i Sverige: 2
Betydelse: Kommer från verbet Maja, kläd med blommor och blad.

Emma, Julia, Ella, Elsa låg alla på top 5 listan.

Lucas - var det mest populära pojknamnet under år 2008.
Hela 1090 pojkar döptes till Lucas år 2008.
År 2000 låg namnet Lucas på en 10:e plats i Sverige.
Antal Män med namnet i Sverige: 7853
Antal Kvinnor med namnet i Sverige: 1
Betydelse: Kommer från evangelisten Lukas, har ingen direkt betydelse.

Oskar, William, Elias, Hugo låg alla på top 5 listan.

( By the Way: Frida låg på 60:e plats år 2008. Namnet betyder den sköna eller den älskade. Inte illa pinkat. )

All information är hämtad på Svenskanamn.se


-Jag har funderat mycket på det där med namn. Många nära och långt ifrån bekanta till mig har fått barn och får barn snart. De har valt att döpa sina barn till Mirabelle, Linnéa, Kevin och Elin. Själv har jag funderat en massa på namn som jag gillar. Oftast är det ju så att kommer du på en massa pojknamn så kommer du självklart få en flicka och tvärtom. Jag kommer såklart bara på pojknamn så jag kommer väl få flickor när den tiden är kommen. Jag gillar namnet Lorentz. Det betyder "den som krönts med lagerkrans".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi jag gillar namnet Douglas. har tagit en sån ansökningsblankett här på jobbet till dig nu! ;) Ses sen ! Pussss

2009-02-24 @ 09:14:11
Postat av: tove

hugo är väl fint. jag har tänkt på det. men om en spansktalande heter det uttalar man ju typ ogo. det kan man ju inte heta! inte för att jag säger att mina ungar ska vara spanska. jag bara säger ;)

2009-02-24 @ 17:10:48
URL: http://dockner.blogg.se/
Postat av: Rostig

Jag är helt tvärtom Frida, jag kommer inte på några pojknamn. En hel drös med flicknamn. Dock hoppas jag att jag slipper få några barn inom dom närmsta åren men ändå! :p

2009-02-24 @ 18:52:55

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0