2008

Nu sitter jag och pluggar. Läser om Företagsstrategi och olika företagsformer. Det är kul men jobbigt. Efter jul och nyår så har jag verkligen tappat min pluggaranda jag hade innan.

Jag måste nog ta tag lite i livet nu. Det är ju nytt år och allt och jag vill ju inte vara som många andra.
Säga en sak och göra precis tvärtom. Eller så säger jag tvärtom.
 jag ska inte plugga mer.
jag ska inte träna.
Jag ska inte ta vara på min tid.

Så kanske det löser sig.

Varför är vi så rädda för framtiden? Vi längtar dit men vill inte tänka på konsekventerna.

2008

Januari. Firade nyår i Gusum. Lufsen gick bort den 16:e. Badade bastu och trodde jag skulle dö, på riktigt.



Februari. Flyttade en snabbis till mullsjö. Jag gick flitigt på promenader. Åkte till viken för att överraska Fredrik på alla hjärtans dag. Gick på min andra gynundersökning.



Mars. Gjorde tröjtryck på gamla högstadiet. Började jobba på Carl Malmstens hantverksgymnasium i Viken. Skaffade VISA kort.

 


April.  2½ år med exet. Åkte till Sthlm med Tove och Lisa och träffade Elli! Jobbade flitigt på CM och Garveriet.



Maj. Festade i skärgården. Gryt tripp med Cornelia, gabbe och Fredrik. Gick flitigt på promenader. Höll ett maskerad disco på Garveriet. Studentfestade med 89:orna.



Juni. Weekend tripp i gebo. Fredrik tog studenten. Flyttade ifrån lägenheten o Viken. No more F&F. Sa upp mitt sommarjobb.



Juli. Åkte till norge. Var på tusenfryd i oslo. Fixa pool på balkongen. Planerade 20årsfesten. Gick lycklig från Ikea. Betala 1700NOK för klippning och färgning. Badade vid Frysia i Oslo. Sålde Woolite!

 

Augusti. Fyllde 20 år. hade en grym 20årsfest i gebo!!! tillbaka till norge. Kusinbarn Elin föddes. Fick reda på att Berra tatuerade in min tattoo. Börja jobba på gardermoen.




September. Första festen ute i Oslo. Åkte till gbg, träffa mamma, pappa, Eva, Chrisopher, bella, anna, eddie, tony och ARNE. Jobb jobb jobbade på gardermoen. Hittade min kamera och ipod på plan.



Oktober. Flyttade från Norge. Åkte tillbaka till Sverige. tatuerade mig.. Åkte till nkpg. Var hos Fredrik.  Åkte till viken. Träffade Jimmy, Gurka. Träffade kusinbarnet första gången. Var hos Linn i A-rum. Firade halloween och blev asfull i nkpg.




November. Började plugga. festade med Berra och Patrik. Shoppade för mycket. Gjorde sushi hemma.




December. Bakade lussekatter, köpte tre par skor - BILLIGT!, Var på namngivningscermoni för elin. Festade varje fredag. Fyllde i min tatuering. Fick min locktång. Färgade håret mörkbrunt.




 
Det var mitt 2008. Ett speciellt år på väldigt väldigt många sätt. Jag hade en underbar början, en underlig och tråkig mitt som vände till äventyr och underbara upplevelser. Slutet var fullt av fest och många roliga minnen är sparade för alltid.




Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0