Full fart!

Idag har jag varit väldigt effktiv och hunnit med mycket!

Dagen började tidigt. Jag och berra tog 8.45bussen in till stan för lite shopping. Den är frame ca en halvtimme innan affärerna öppnar så vi passade på att gå på Bernards. Jag drack cappuchino och Berra drack Choklad. Skabbigt litet ställe det där. Klockan var inte mycket och golvet var fullt med smulor och sofforna med. Ett helt okej ställe med goa cappuchinos annars.

Jaha, Jag köpte ett par långabrallor och en t-shirt till träningen, nått grejsimojs medel till mitt hår och ett par superheta skor. De verkade populära och det kändes bra som dåligt. Då vet jag att folk tycker de är snygga men att jag inte är direkt ensam med att ha dom.



Vi struntade i lunch på Paus och tog tidiga bussen hem vid 12.30. Ja, likadant Paus som i norrköping! Men jag ska gå dit o käka sallad nån annan gång, för är det nått jag saknar så är det Pus salladsbar i Norrköping!

Väl hemma käkade jag två smörgåsar och däckade ihop framför tv:n. Sen kom Berra på besök med världens lilla under! Lilla Chanelle hette ho och hon var det vackraste jag sett på länge. Det mest gudomliga lilla kraklelspektakel! Jag vill bara ha en och gosa med henne för evigt!

Efter mer tv:tittande gick jag till frissan. Ja du hörde mig. Jag har klippt mig! Och fy fan måste jag säga.
Precis som Berra och jag snackade om så tar jag alltid det bliligaste alternativet. Berras exempel.. Vi vill ha DEN tröjan men så får man två andra tröjor för samma pris. Då tänker man två för en är bättre. men i själva verket var det ju DEN tröjan man ville ha och den hade man använd. De där två man i stället köper, hamnar långt in i garderoben.

Tillbaka till, Jag har klippt mig! det jag menade med hela tröjan historien är att jag gick till ett billigt ställe som kan klippa men inte fatta svenska. jag berättade flera gånger hur jag vill ha det och hon sa hela tiden irreterat -Jag förstår, jag förstår. Jag fortsatte o förklara när jag såg hur fel hon gjorde.. En kvinna som satt och skulle klippa sig kikade i genom en katalog och visade en bild, -är det så du menar? Ja precis så var det jag menade fast att man sparar mitt långa hår under. -Jag förstår, jag förstår. Förstod hon? NEJ!

Nu i stället måste mamma klippa saker till rätta eftersom det blev lite eh.. kantigt? Ja, så NU vet jag att nästa gång jag ska klippa mig, blir det klippoteket i stan Berra. Ingen jäkla billig skitfrisör som inte kan svenska.  Jag ska göra vad jag kan med ruffset.. så kommer det la en bild på det sen, antar jag.

Stressade från frisören åkte vi med Patrik som så snällt hämtade oss och körde oss till träningen. Idag var det BOX på schemat. Så nu är jag slut i benen.. Trodde det skulle vara armarna men benen tog mycket stryk. Träningsvärken i armar o rygg kommer säkert imorn. Jag hoppas inte.

Solat, duschat. bloggat. God natt.. ;)


(Korten togs innan jag klippte mig. snyd va? Jag ser ju annars riktigt grym ut i håret!)

Kommentarer
Postat av: Berrburrrr

vad otroligt snyGG du är på den sista bilden!

2009-01-28 @ 18:52:39
URL: http://berralantz.blogg.se/
Postat av: Petra

Vilken söt hund! :)

2009-01-30 @ 13:39:55
URL: http://petras.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0