Oj, snacka om att ta emot en hård smäll och inte kunna vända andra kinden till.

Min ilska över det hemska hårklippet blev uppdraget och kommenterat som ett I-landsproblem.

Jag blev så förvånad att någon ens ville säga att det var ett I-landsproblem. Så för att jag blev förbannad över att ha betalat för en tjänst som inte blev bra och som inte blev som jag ville så ska det uppfattas som ett I-landsproblem. Och ja, jag fattar det ironiska över att jag blev arg när det är krig i världen, barn som svälter, kvinnor som blir våldtagna. Större problem än mitt hår. Har jag inte rätt att bli arg för det?

Jag minns i gymnasiet när jag var så glad över att precis hade träffat Fredrik. Jag ville skrika ut det till allt och alla! Jag var så glad med honom! Men samtidigt som jag blev så glad fick min bästa kompis mamma cancer. Då helt plötsligt förväntades jag att inte längre komma med ett leende för att jag skulle känna sympati och sorg med henne. Och missförstå mig rätt, Anna vet att jag inte förväntades nått och att det är bara så världen fungerar, Jag kände absolut sympati för henne. Det är ju fruktansvärt!

Hade jag inte rätt att vara glad över något längre då?
Som i det här läget. Har jag inte rätt att bli förbannad?
För att det finns större problem i världen?


Jag vet att mitt hår växer ut. Jag ser inte förjävlig ut i huvvet. Bara inte som jag ville och mycket kortare.

Har jag inte rätt att få lätta min ilska för att det finns större problem?

Kommentarer
Postat av: BättanBäst

Jag skriver jämt om dumma problem jag har i min blogg, vadå liksom, om man inte får skriva om sina problem bara för att "det finns dom som lever under svält och krig", så borde ingen över huvud taget få blogga. Jag har problem med min käke, mest ett skönhetsfel, får inte jag skriva om det då eller?? Pisshora som skrev om ilandsproblem.

2009-01-29 @ 00:21:57
URL: http://raggasex.blogg.se/
Postat av: berrburrrr

tycker det påminner lite om det här med att vara smal men ändå vilja gå ner ett par kilo runt magen. Säger man det till en större person så är det ju fy skam.. Haha gullig tjej som skriver så när hon skiver så mycket viktiga saker själv:)

2009-01-29 @ 08:54:51
URL: http://berralantz.blogg.se/
Postat av: tove

2009-01-29 @ 15:38:51
URL: http://dockner.blogg.se/
Postat av: tove

för helvbetesa jävla bajsaskitfantangentobord jag blir tokig!!!! det gåre bara fel hela tiden när jag ska skriva, nu har det tagirt udden av mitt meddelande så jag skiteri att sktiva vad jag tänkte. nu vet du iallafall att jag har bytt tangentbord och att jag hatrar det :P

2009-01-29 @ 15:41:03
URL: http://dockner.blogg.se/
Postat av: sara

Min pojkvänn Martin brukar säga: bara för att ens problem är små så försvinner dom inte. När Martin hade cancer för ett år sedan tappade han allt sitt hår och fick utslag/finnar i hela hårbotten och trots det kunde jag ha hårpanik. Och han förstod det trots att han fick gå runt i mössa när det var vår och 15 grader ute. Så ditt hårproblem är självklart något du får skriva om tycker jag!

2009-01-30 @ 13:30:23
URL: http://fiskenforfan.blogg.se/
Postat av: sara

såg nu förresten det berra skrev häruppe det hände mej senast igår. Jag tränar minst en gång om dagen nu förtiden och då tycker jag att jag har rätt till att va lite sur för att min mage alldrig blir platt platt lixom. Och när jag sa det till en tjej som höll på och ville gå ner igår aå blev hon skitsur trots atthon går ut minst en gång i veckan äter massa skitmat och aldrig tränar Då är det väll klatt som fan att hon inte håller sin vikt..llånga kommentarer här men ett intresant ämmne :)

2009-01-30 @ 13:33:26
URL: http://fiskenforfan.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0