"Min" Camping

Ja, att jobba på camping känns som ett toppen yrke! Man träffar trevliga människor från hela norden + ett par riktigt trevliga tyskar och sweichare ibland.  Man får dricks när kunderna tycker att man har givit bra service eller blandat en bra drink. Ibland behöver man bara prata med kunden och lyssna lite, och så VIPS! Så får man en tjuga i dricks.

Det har verkligen sina fördelar att jobba med turism.
men det har också sina nackdelar. Riiktigt mörka sidor.

För att nämna några saker:
Hemska kunder.
Blinda ägare.
Fula stugor invändigt.
Skritiga stugor.
Dåligt markerade rutor.
Ingen källsortering!
Dåliga bryggor.

som sagt. för att nämna några saker.
De sistnämnda är jobbigt för att kunderna klagar på det och jag inte kan göra ett dugg åt det. 
MEN bortser man från det här. Så har det ändå varit den trevligaste sommaren jag haft, jobbmässigt. Inte lika känslomässigt givande som att jobba i vården men absolut ett trevligt ställe att vara på.

Jag skulle inte vilja påstå att min camping är 4stjärnigt snarare 2-3stjärnigt.
Vi har ett fint service hus som skulle behöva lite nya stolar och bord.
En bra tvättstuga som bara behöver behandlas som en tvättstuga och inte ett tillfälligt förråd.
Ett Fint garage som är packat med... låt oss säga skit, som borde rensas.
En minilivsbutik som borde fräschas upp och utökas.
Restaurang som skulle kunna målas om och almänt uppdateras.
Baren däremot är riktigt mysig och mycket omtyckt ut av gästerna.
INSIDAN however är inte lika ok. Det behövs större ytor och en till ölkyl.

Det skulle vara RIKTGT KUL att få återvända och komma tillbaka till en förvandlad camping.
Lite bilder kanske jag skulle kunna fixa.

Kommentarer
Postat av: sara

haha kul läsning :) jag instämmer i precis allt! tyvärr så...har det ju inte hänt så himla mycket under den tiden jag jobbat där när man velat komma med förändringar osv...men en del endå! kul att du haft det bra. får se om jag kommer tillbaka nästa vecka...:S

2009-08-03 @ 11:20:17
URL: http://fiskenforfan.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0