Pappas dag

Den dagen man äntligen har en ursäkt att köpa något fint till papsen!

Med tanke på det 25mil långa avståndet till pappa så blev det inte mer än ett samtal på telefon som uppskattningspresent. -Grattis på fars dag! Hur är det? Vad gör du? ,Jasså? Vad kul!

Hade jag haft lite extra pengar och om ekonomin inte hängde i en lös tråd hade jag sänt ett blommogram! Det är väl kul att få oväntade blommor till dörren! Med ett fint kort där det står att jag älskar honom och hans sjukt oförståliga skämt som av någon anledning får mig att skratta som en dumbom!

Jag tycker om min pappa. Han är roliga och omtänksam.


Idag har jag haft så himla tråkigt! Jag har velat måla en tavla men jag har ingen färg så jag kan inte. Jag hittar inte färgerna jag fick av morfar når några jular sen. Det var ju en jättebra julklapp!

Jag skrev på min status på facebook att jag vill låna en symaskin av någon i närheten. Men det var bara folk långt låångt ifrån mig som ville låna ut. Får hämta brorsans i Gebo när jag åker dit.

Jag skulle vilja sy upp gardinerna här hemma. Så att de är i samma längd över allt. Jag vill också se de där fåtöljöverdragen nån jäkla gång.

Jo! Berra! Jag åkertill Mullsjö kring den 25:e för att vara där en vecka. Mamma vill att jag ska göra om mitt gamla rum. Så jag får en vecka på mig att måla pilla sy och greja. DÅ SKA VI SES!!! Då får jag se din lägenhet. Lägg på minnet.. Den 25:e åker jag till gebo.

Jag söker jobb som ett pucko och jag är inte direkt kräsen. Det ända jag begär är att jobbet jag får ger mig en arbetsplats att gå till. Något annat i vardagen. Jag är trött och rastlös för att min engeri har gått i botten!

Det finns inget att göra. Jag skulle vilja måla om här hemma också. Köket och sovrummet. På malaovertapeten.se kan man räkna ut hur mycket färg man behöver till diverse kvadratmeter. Jättesmart. Till mitt kök behöver jag 2liter färg till ett lager och 4 liter för ett dubbelt lager. Det kostar ca 100 kronor litern. Plussa på tillbehör och sen kan du köra. 500 kronor rättare sagt. För att måla en .. EN vägg, två gånger, men ändå.När jag målar nästa rum har jag i alla fall alla tillbehör.

Kände att jag behövde skriva här idag. Min superdupertråkiga dag. Klockan är 22.50 och jag funderar på att måla lite innan jag somnar vid köksbordet. God natt folket och grattis alla pappor.

Kommentarer
Postat av: berra

WEHOOOO!=) 25 november asså????!=) fyfan va kul!!!!

2009-11-10 @ 10:30:15
URL: http://berralantz.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0