Halloween

Snart är det Halloween igen.

Halloween kom till Sverige 1990 och har sedan dess blivit en mega hit. Vi älskar att klä ut oss och precis som en blondin i en film sa: -Halloween är det tillfället en tjej kan klä sig hur slampigt hon vill utan att bli kallad slampa.








Så här klädde jag ut mig Halloween 2008.
<--


Halloween

Halloween kommer ursprungligen från Irland och Skottland. Där firade man att skördetiden var slut och att vintertiden började den 31 Oktober. Man firade genom att klä ut sig och gå från dörr til dörr och tigga om gåvor och mat. Precis som på påskafton och valborgsafton så trodde man att andarna kom ner till jorden på Halloween. När Irländarna och Skottarna imigrerade till Usa togs traditionen med och den spreds till slut till Sverige.

Nu, 19år senare, säljer till och med Ica halloween prylar. Maskeradbutikerna säljer som smör då högtiden närmar sig igen. Däremot så har inte Halloween slagit igenom i övriga Europa, vilket är synd.

I år firar jag Halloween hos min polare Cornelia och jag har för första gången på länge inte en susning om vad jag ska klä ut mig till. Antagligen blir det något tråkigt men jag ska förhoppningsvis kunna slå förra årets kostym.




Förra årets kostymer

Cornelia 20-talist

Alice Bamse

Tove Prinsessa

Ussa Goda fen

Lisa Spice Girl

Henke Darth Vader

Och Gabriel som David Bowie.

I år ska i alla fall JAG satsa på en ordenlig Halloween kostym.
Något läskigt och kanske riktigt blodigt.

Några tips om vad jag kan klä ut mig till?
Vad ska du klä ut dig till?




Kommentarer
Postat av: BättanBäst

avokado

2009-10-26 @ 21:10:05
URL: http://dihfm.blogg.se/
Postat av: maria

PENNTROLL!!!!!!

2009-10-29 @ 00:06:00
URL: http://mariakindahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

seröst.... jag funderade faktiskt på det själv.



en skitkul förklädning ju. köp bara nån hårspray med färg i.. typ grön (jag hade nog bara penntroll med grön/rosa hår när jag var liten.. hmm..) och sen tuppera upp håret rakt upp o sen spraya som en tok :D

2009-10-29 @ 00:07:45
Postat av: maria

det var maria på den förra förresten... igen... så du vet..

2009-10-29 @ 00:08:15
URL: http://mariakindahl.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0