Sova på soffan

Idag hände det en helt sjuk sak!
Eller flera men jag lägger tyngden på en sak.

Idag skulle vi tvätta. Vi har all vår tvätt i stora garderoben i hallen och vår sovrumsdörr är precis berdvid. Fredrik stänger dörren för att dörren inte ska åka upp och slå honom i ryggen. (Den brukar göra det.) Skillnaden, mellan alla andra dagar och kvällar som vi stängt dörren och idag är att den aldrig riktigt stängts. Den har inte gängat fast sig som den ska. Knoppen som trycks in när man drar ner handtaget åkte aldrig in ordentligt eller ut ordentligt.

MEN idag stängdes dörren. Ordentligt. Den gick igen och dörren låste sig.




Där står vi. Dörren är låst och vi har ingen nyckel. Efter att ha försökt få upp dörren på diverse sätt ringer vi hyresvärden. Hans jour hantverkare + han själv är ledig ikväll och finns inte inom Norrköpings gränser. Så utan att erbjuda oss någon vidare hjälp sa jag: -Men jag behöver komma in i mitt sovrum. Hans svar:-Nej, det behöver du inte. Det står inte i hyreslagen att du måste det.

.... EEEEH??? Alltså, jag vill sova i min säng!! Behövde hjälp? I ALLA FALL så kände jag mig hotad i telefonen och sa att vi inte skulle prata så över telefonen och att jag skulle ringa runt till folk jag kände för att kunna se om det fanns någon som kunde hjälpa oss att få upp dörren. Då fortsätter han att prata och det kom inget vettigt ur honom. Så jag sa att jag skulle ringa upp honom imorgon för att han då ska ha fått tag på en hantverkare som kunde komma hit och fixa det. Men på honom lät det som att vi skulle få gå sovrumslösa hela helgen!

Till slut
gav vi upp och plockade fram all tvätt och gick ner i tvättstugan för att lägga märke till att den var upptagen. Fredrik kikar på schemat och ser att han hade bokat in fredagen, FÖRRA helgen. Så ingen tvätt blev tvättad.

Nu tänker du säkert att shit! F&F är utan sovrum. Men nae. Fredriks mammas man Mattias och Fredriks systers man Marcelo ko mtill undsättning och efter mycket ont och gott fick den gamla ficktjuven Mattias upp låset. Woohoo!!!

Tydligen var det fler som hade varit i samma sits för i låset låg en tandpetare och låset var helt ur form. SÅ vi öppnade inte bara dörren utan lagade den också. Tänk va? Fy fasiken vad tur vi har!


Hyresvärden var inte så mycket till hjälp här. så Haha, på honom.
NU, ska jag gå o lägga mig. I vårt sovrum. I VÅR SÄNG.


GodNatt!!!


Kommentarer

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0