Eget företag

Jag vill starta eget. Jag ska starta eget. Jag sitter bara fast.
Titta vad jag har skrapat ihop!

Den svart/röda boken och den blå med speedy gonzales på är mina idé böcker och antecknings föcker. Där skriver jag ner något så fort jag undrar över något och så tar jag reda på det och skriver in det. Idéboken ritar och skissar jag upp idéer och fantasier om hur jag vill ha vissa saker. Allt i från möbler till planlösningar och inredning.



Jag har samlat på mig lite broshyer och hemsidor under nått år nu och ändå sitter jag fast. I Veckorevyn skrev dom också om egenföretagare. Det var ju kul för då har jag ännu fler sajter och idéer som jag kan läsa om. 

STARTA FÖRETAG
Information och vägledning från sex myndigheter som hjälper dig att spara tid på vägen till eget företag.

Här står det en hel del intressanta saker. Helt klart värd att ta ett grattisprov från Arbetsförmedlingen.

Några hemsidor som är värda att gå in på när man har funderingar eller frågor om Eget företagande:
Driva-eget.se
StartaEget.se
Drifitig.nu
nyttforetag.se
Almi.se




Just nu har jag en plan. En idé som jag trivs med. Men jag vill egentligen ha hjälp med att hitta rätt väg dit. Det känns inte som att jag sitter i rätt stad just samtidigt som det känns som den allra bästa stan att sitta i för just min idé. jobbigt det är med enrepenöranda!

Kommentarer
Postat av: Louise - Ur mitt eget perspektiv

Frida!

Du om någon kommer kunna starta eget. Du är den mest drivsamma och talförda människa som jag känner! :)



Puss

2010-01-13 @ 22:19:05
URL: http://lowice.blogg.se/

Kul att du hade något att säga!

Vad heter du?
Spara ditt namn!

Mail-adress:

Din egen bloggadress:

Kommentarer skrivs här:

Trackback


RSS 2.0